Bądź „wierny”

Witajcie,

dzisiaj chciałbym nawiązać do poprzedniego wpisu, w którym wspominałem o tym, jakie korzyści daje przedsiębiorstwom koncentrowanie się przede wszystkim na tym co robi najlepiej i co jest najważniejsze w ich działalności. Dzięki temu mogą być ekspertami i najlepszymi w swojej branży, a działania tzw poboczne outsourcować na zewnątrz.

Dzisiaj nie będę się rozpisywał. Chcę Was tylko zachęcić do obejrzenia krótkiego filmu, w którym będziecie mogli zobaczyć, co można zyskać będąc wierny Klientem jednej marki czy firmy.
Pewnie nie wszyscy znają Łukasza Jurasa Jurkowskiego – były zawodnik MMA, taekwondo, obecnie komentator sportowy i fan motocykli. Praktycznie od zawsze wierny marce Yamaha. Wbrew temu, co może się wydawać, wcale nie zawsze chwalił modele tej marki. Dostrzegał zarówno plusy jak i minusy. Właśnie chyba to powinno być doceniane przez przedsiębiorców, aby wiedzieli co tak naprawdę sądzą ich Klienci – co należy poprawiać aby ciągle iść do przodu. Zarząd Yamahy to docenił i postanowił zaprosił Jurasa do współpracy – poprosili go, aby został ambasadorem modelu MT-10, a teraz już MT-10 SP.
Mimo, że Juras nie jest bardzo znaną osobą jak np. Robert Lewandowski, to dla Yamahy jego podejście jest bardzo ważne. Warto aby wszystkie firmy tak działały, a niestety większość reaguje bardzo źle na krytykę. Kiedy pojawia się negatywny wpis na profilu społecznościowym, czy też stronie www, po prostu je ukrywają lub usuwają.
Nie mówię tutaj też o tym, aby przez długie lata kupować rzeczy tylko jednej marki czy współpracować z jednym dostawcą, tylko dlatego, że jesteśmy do tego przyzwyczajeni więc po co zmieniać. Przyzwyczajenie powoduje, że akceptujemy rzeczy, które nie do końca nam się podobają i ten stan trwa długo. Jeśli dana firma nie reaguje na uwagi swoich Klientów, albo co gorsza nawet nie pyta ich o opinię, ponieważ uważa, że dobrze jest jak jest, to o jest to krótka droga, która na pewno nie doprowadzi do celu.

Jest jedna bardzo prosto metoda aby złą opinię szybko poprawić – na jedną negatywną referencję pokaż 10 albo 20 pozytywnych i pracuj na tym, aby tych negatywnych było jak najmniej. Nie ma innej metody. Kasowanie lub ukrywanie negatywnych treści to bieg na 100m, a nie maraton.

Zapraszam do obejrzenia momentu, kiedy Łukasz odbiera swoją nową maszynę 🙂
Film na YOUTUBE

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑

%d blogerów lubi to: